5. september 2012

Høsten eventyr planlegges


Vi ønsker å oppleve mest mulig mens vi er her i Asia. Høstens reiseplaner er nesten klare, og vi har flere små eventyr å se fram mot. Både kinesiske og ikke kinesiske. Det er jo fortsatt sommer her i Qingdao, ihvertfall i vestlige øyne. Men i følge kineserne, så er det høst nå. Og i følge kallenderen, så har de jo rett. Noen få har derfor begynt å kle seg deretter. Vi kommer ikke til å finne fram varmere klær med det første. Sommeren har vi nok enda i en måned ihvertfall. Og sett med norske øyne så har vi den vell i to måneder til, vikinger som vi er.

Vi planlegger et lite eventyr hver måned. Ja, jeg vet... vi er heldige! Jeg må klype meg i armen stadig vekk. Vi er utrolig heldige som har fått denne fantastiske muligheten til å bo noen år i utlandet. Vi får sett og opplevd mye. Jeg tror ikke det vil synke helt inn, før vi har flyttet tilbake til Norge igjen. Jeg skjønner jo fortsatt ikke at jeg faktisk bor i Kina.


I dag drar vi på høsten første eventyr. Guilin er destinasjonen, og vi gleder oss!

Ha en fin uke!


- Marit

1 kommentar: