31. mars 2012

God påske!

Da har vi faktisk bodd her i Kina i 1 år allerede. Rart å tenke på. Vi har 1 år igjen, og det blir bra. Vi ser fram til mange nye opplevelser, og har en liten liste ( ikke så rent liten faktisk..) over steder og land vi kan tenke oss å besøke før vi vender snuten hjemover igjen.  I påsken får vi besøk av Kaares gamle studiekamerat Martin og hans kone Christina. Det blir stas! Gleder oss skikkelig! De er jo de første som tar turen for å besøke oss her i Qingdao, og det syns vi er veldig hyggelig. Ja folkens, det er nå dere må benytte sjangsen til å komme til Kina. Det er ikke hver dag man får lokal guide.

Ellers så gikk jeg til innkjøp av gule duker og gule servietter mens jeg var hjemme i Norge. Jeg som aldri har eid en gul duk i hele mitt liv. Men her langt hjemmefra, så blir alt annerledes. Og med påske sjokolade fra Nidar og Anthon Berg, så må det bare blir bra. Jeg har også litt kinesisk snadder på lur til  påskegjestene.

Håper alle hjemme får en finfin påske med sol og silkeføre i skiløypa. (Sukk...den skiløypa skulle jeg gjerne ha vært i nå. Jaja, neste år kanskje).



GOD PÅSKE!
- Marit

1 kommentar: