14. august 2012

Sommerferie og besøk del 1

Etter en deilig sommerferie i Norge med reker og jordbær, er vi atter tilbake i Kina. Hjemme i Kina faktisk. Litt rart, jeg sier hjem til Norge og hjem til Kina nå. Vi føler jo at vi har to hjem etter over ett år her i Qingdao. Det tar litt tid å aklimatisere seg igjen etter å ha vært i Norge i 1 måned. Mest mentalt sett. Jeg følte absolutt ikke at jeg skulle tilbake. Kina føltes fjernt. Det gikk ikke skikkelig opp for meg før vi satte nøkkelen i inngangsdøra vår. Og enda mere sank det inn da jeg våknet dagen etter. Jeg viste ikke helt hva jeg skulle ta meg til, og surret bort hele dagen. Men, men sånn er det. Det tar noen dager før man er helt "tilbake". Og nå, en uke etter at vi kom hjem, så er vi tilbake mentalt sett. Tilbake til hverdagen med jobb, trening og studier. Faktisk ganske deilig. Og så det er hyggelig å se tilbake på en sommer med masse vennebesøk, familiebesøk, god mat og trivsel.

Før vi dro hjem til Norge på sommerferie, så fikk vi besøk av Kaares foreldre. Vi fikk først noen fine dager sammen i Beijing, hvor vi besøkte muren, den forbudte by og sommerpalasset. Vi spiste Peking duck som seg hør og bør i Beijing og vi rakk også å få med oss et fantastisk Kungfu show, ChunYi The legend of Kungfu, på The Red Theater. Jeg fikk filmet litt, og jeg skal legge det ut på bloggen etterhvert. For dere som eventuelt skal til Kina og Beijing engang, få med dere dette!

Etter Beijing, dro vi hjem til Qingdao. Jeg tror Kaares foreldre likte byen vår, og at de hadde det fint mens de var her.  Jeg kommer til å dele opp besøks innlegget i flere deler, siden det er en del bilder. Første del blir Beijing. 



Tusen takk for besøket Tor og Bjørg!

- Marit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar