18. april 2011

Prosjekt bli-kjent

I helgen har vi vært aktive med både bli-kjent-med-andre-prosjekt og bli-kjent-med-nærmiljøet-prosjekt. Det startet på lørdagen. Kaare hadde meldt oss på en utflukt med Hash House Harriers, som er en internasjonal  løpeklubb. Masse tull og fanteri, løping/gåing, drikke-leker, sang og grilling. Veldig morsomt. For de som er nysgjerrige, så er det mere info her: http://en.wikipedia.org/wiki/Hash_House_Harriers
Vi viste ingenting, eller fint lite ihvertfall, men møtte opp med friskt mot. Jeg var litt skeptisk til om vi skulle møte en gjeng med super spreke løpere. Mine dumme knær er ikke så glad i løping. Men det var ingen grunn til skepsis, det var folk i alle utgaver. Vi ble fraktet ett godt stykke utenfor byen i buss, til en stor og flott gård drevet av en familie fra Australia.Gården og området rundt var fortsatt under bygging, og skal bli til et gedigent resort for de med tykk lommebok. Golf, hester osv osv. Veldig flott, ikke spart på noen ting.
Deretter startet løpet/gåturen. Det var lagt opp en lang løype med div hinder og drikkestasjon på midten. Øl og vann. Deretter ble vi fraktet i noen flotte elvebåter ett lite stykke, før innspurten.

Vi fikk selvfølgelig en flott HHH T-skjorte
Etter løpet var det diverse tull og fanteri som fant sted, grilling og sosialisering. Skal ikke skrive så mye mere om det. Men vi hadde det veldig morsomt. Vi kom slitne og litt solbrente hjem og sluknet i hvert vårt hjørne av sofaen.

Søndagen forløp noe roligere. Vi var innom noen butikker ( her er det aldri søndags-stengte butikker) og myste på ting vi skal kjøpe til vi flytter. Glass,bestikk, kopper og kar og slike spennende ting...
Vi lunsjet på en sushi bar der små fat med sushi kom på løpende bånd på et rullebånd. Så var det bare å forsyne seg med hva som måtte behage. Veldig mye rart på disse fatene syntes jeg, så det ble en lett lunsj på meg. Kaare er mye tøffere, og ble god og mett.

Sushi på løpende bånd
Deretter ruslet vi litt rundt  i det området som vi skal flytte til. Vi gleder oss! Mens vi ruslet rundt så var det to unge kinesiske jenter som ville ta bilde av oss hvor hun ene skulle stå i mellom oss hvite kjemper:-) Litt freak show følelse, men morsomt også. Jeg har også opplevd å bli filmet et par ganger, ganske så åpenlyst ,og det synes jeg ikke var like hyggelig. Det er vell ikke siste gangen det skjer, så det er nok best å bare late som ingenting. Tar litt tid til å bli vant med tenker jeg...Vi opplever også foreldre som vil vise barna sine disse to rare mennenskene. Komisk, så vi må jo bare smile:-) For det meste er det bare morsomt, men noen ganger litt  frustrerende med så mye oppmerksomhet. Og intimsone har ikke kineserne hørt om, her står de oppå hælene på de foran i køen. Helst så langt inntil som mulig, kø kultur eksisterer ikke. Å snike i køen er regelen her. Og da er det et mesterstykke å ikke bli irritert for en intimsone-krevende nordboer med høy kø-moral. Dere som kjenner meg, syns kanskje dere ser meg, med sammenbitte tenner og røyken sivende ut av ørene;-) Etterhvert blir jeg en råtass på å snike jeg også skal dere se...:-)
I ettermiddag når Kaare er ferdig på jobb, så skal vi en tur i Zhongshan parken for å se på kirsebær blomstringen som skal være så fin.

- Marit

Her skal vi bo:-)


Hei så lenge, og god påske til alle mann:-)


2 kommentarer:

  1. Hei Marit! Så fin bloggen din er!! Veldig morro å se hvordan dere har det! Gleder meg til å følge med fremover. Hils Kåre! STOR og God påskeklem fra Tone

    SvarSlett
  2. Haha, synes jeg ser deg i køen ja. :)

    SvarSlett