4. mai 2011

En god latter forlenger livet

Tidligere denne uken ble jeg kjent med Christine fra USA. Hun har bodd i Qingdao i 5 år, og ville gjerne vise meg litt av hva Qingdao har å by på. Så i dag dro vi på et digert marked, der de hadde alt! Og da mener jeg alt! Masse ræl og masse fint, masse fake og noe ekte. Jeg skal helt klart tilbake dit å kjøpe litt småtteri, både til meg selv og litt gaver til å ta med hjem. Nydelige små tekopper står iallefall på min ønskeliste:-)
og jeg posserer selvfølgelig på kinesisk vis

 
Inngangen til markedet




Her er vi i den tyske delen av byen, og bak Christine skimtes Mikaelskirken.
Senere, i det jeg var på vei hjem, opplevde jeg en liten episode som har fått meg til å le resten av dagen. Jeg gikk forbi en mann på gata, og akkurat i det jeg passerte han så slapp han en brakar bare så det sang!!! Jeg skvatt til og ble en smule forfjamset med det første. Jeg små lo hele veien hjem, og har enda ikke sluttet. Det finnes ingen sjenanse her i Kina, alt av luft, slim og snørr skal ut enten det er i all offentlighet eller ikke. De harker opp fra lengst nedi magen og spytter det ut i alle retninger.Jeg reagerer hver eneste gang med et grøss. Dette kommer jeg ikke til å venne meg til! Da foretrekker jeg en real promp!
En kjempe fin dag, som endte med en god latter:-)



- Marit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar