2. mai 2011

Frisørbesøk

I dag har jeg fått lov til å skrive mitt første innlegg på bloggen.Vi har hatt en utrolig travel og spennende helg. Vi startet fredag med feiring av det Store bryllupet på Q-bar. Det er mange briter i Qingdao og et kongelig bryllup er en god anledning til å samles og feste litt. Vi var oppfordret til å pynte oss litt, så jeg gikk til stykket og tok turen innom frisøren før festen. Det var nok byens dyreste frisør. Stylisten hadde egen håndtlanger som fikk lov til å holde saksen og hårfønerledningen. Og så serverte han meg glasset mitt med vann, da jeg strakk frem hånden :-) Vasking av håret både før og etter klipping var også obligatorisk. Her var det bare å slappe av i horisontal posisjon og nyte hodebunnsmasasje og se på musikkvideo på TV-skjermen i taket. Etter en time mente stylisten jeg var ferdig, og jeg måtte punge ut med hele 180 kwai (150 kr). Blodpris :-) Men jeg må si jeg var veldig fornøyd med resultatet. Jeg kunne alternativt tatt turen til frisøren på hjørnet og betalt 4 kr, men da hadde jeg ikke fått velge frisyren selv!!
Siden frisørbesøket hadde tatt litt lenger tid en antatt, så var vi litt sene til bryllupet, men vi fikk med oss det viktigste. Og etter en stund var vi mer opptatt med å prate med andre expater og det ble en trivelig kveld.

- Kaare

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar