14. mai 2011

Svenske kjøttbullar...

med potetmos og tyttebær...NAM!!! Vi har vært på Ikea. Jadda, det stemmer...Ikea som i Ikea. Det er rart med det, men plutselig føles svenske kjøttbullar som rene gormet maten. Vi er altså i Dalian i helgen. Kaare var på seminar torsdag og fredag. Jeg er med som selskapsdame. Business and pleasure in Dalian. Jeg er pleasure:-) Altså, i Dalian har de Ikea. Og de sender varer til Qingdao. Nå vil sikker flere av dere tenke "hva i alle dager er så spennende med Ikea. Vi har jo det hjemme i i Norge!". Men jeg skal forklare. I leiligheten vår i Qingdao har vi to søte små verandaer. Og på disse har vi lyst til å ha noen søte små hagemøbler. Vi har tråla Qingdao for å finne noe som passer. Og de har masse fint...men veeeldig dyrt! Jadda, det kan være dyrt i Kina også. Tro det eller ei. Så når vi oppdaget at Ikea lå i Dalian, ja da var saken enkel. En liten tur innom på fredags kvelden, og vips så var hagemøblene i boks. Og til en billig penge. Og med kjøttbullar til middag så var vi riktig så fornøyde med kveldens handel. Men det beste av alt var jo den lille matvare butikken til Ikea. Masse godsaker. Jeg gikk nærmest  rundt meg selv. Men jeg måtte begrense meg, vi skal jo ta fly hjem igjen. Søren, hvorfor har vi ikke Ikea i Qingdao???


Nå blir det kavring med brunost:-)
- Marit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar